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Leading in the Digital World: Opportunities for Canada’s Memory Institutions

The Council of Canadian Academies Releases a New Report

Leading in the Digital World: Opportunities for Canada’s Memory Institutions

Dear Friends,

On behalf of the Council of Canadian Academies, I am pleased to announce the release of a new evidence-based report, Leading in the Digital World: Opportunities for Canada’s Memory Institutions.

This report represents the work of a 13-member expert panel, chaired by Dr. Doug Owram, FRSC, Professor and Former Deputy Vice-Chancellor and Principal, University of British Columbia Okanagan Campus. The Panel was asked to conduct an evidence-based assessment that addressed the following question: How might memory institutions embrace the opportunities and challenges posed by the changing ways in which Canadians are communicating and working in the digital age?

Canadians value their past, but traditional ways of acquiring, preserving, and accessing historical materials are no longer adequate. The Panel’s report surveys the challenges faced by today’s memory institutions, from technological change to shifting public expectations. It also discusses opportunities to help institutions navigate this period of change, including those related to enhanced public participation and those that can be realized through collaboration with other organizations.

The Panel’s evidence-based report provides an up-to-date and comprehensive sampling of national and international success stories that will support memory institutions of all types as they rethink how best to adapt to the digital environment. We believe it will be a central resource for those involved in safeguarding Canada’s past.

The full report is available for download, free of charge, on the Council’s website.

Sincerely,

Janet Bax

Interim President
Council of Canadian Academies

About the Council of Canadian Academies

The Council of Canadian Academies is an independent, not-for-profit organization that began operation in 2005. The Council supports independent, authoritative, and evidence-based expert assessments that inform public policy development in Canada. Assessments are conducted by multidisciplinary panels of experts from across Canada and abroad. The Council’s blue-ribbon panels serve free of charge and many are Fellows of the Council’s Member Academies: the Royal Society of Canada; the Canadian Academy of Engineering; and the Canadian Academy of Health Sciences. The Council’s vision is to be a trusted voice for science in the public interest. For more information visit www.scienceadvice.ca.

Le Conseil des académies canadiennes publie un nouveau rapport :

À la fine pointe du monde numérique : possibilités pour les institutions de la mémoire collective au Canada

Chers amis,

Au nom du Conseil des académies canadiennes, j’ai le plaisir de vous faire parvenir un exemplaire du rapport intitulé À la fine pointe du monde numérique : possibilités pour les institutions de la mémoire collective au Canada. Ce rapport a été produit par un comité de 13 experts présidé par Doug Owram, PhD., MSRC, professeur et ancien vice-chancelier adjoint et recteur, campus d’Okanagan, Université de la Colombie-Britannique. Le comité avait le mandat d’effectuer une évaluation visant à répondre à la question suivante : De quelle manière les institutions de la mémoire collective peuvent-elles, en cette ère du numérique, tirer parti des possibilités et relever les défis liés à la transformation des modes de communication et de travail de la population canadienne?

Les Canadiens accordent de l’importance à leur passé, mais les modes traditionnels d’acquisition et de conservation d’objets et documents historiques, ainsi que d’accès à ceux-ci, ne sont plus adéquats. Le rapport du comité d’experts passe en revue les difficultés que connaissent les institutions de la mémoire collective concernant les changements technologiques et l’évolution des attentes du public. Il aborde aussi les éléments qui peuvent aider les institutions à réaliser cette transition, notamment grâce à une participation accrue du public et à la collaboration avec d’autres organisations.

Fondé sur des données probantes, le rapport du comité d’experts fournit une description complète et à jour de succès obtenus au pays et à l’étranger. Cela aidera tous les types d’institutions de la mémoire collective à concevoir comment s’adapter au mieux à l’ère du numérique. Nous croyons que ce rapport constituera une ressource importante pour ceux qui cherchent à sauvegarder le passé du Canada.

Le rapport intégral peut être téléchargé sans frais à partir du site Web du CAC.

Cordialement,

Janet Bax

Présidente intérimaire

Conseil des académies canadiennes

Au sujet du Conseil des académies canadiennes

Le Conseil des académies canadiennes (CAC) est un organisme indépendant à but non lucratif qui a été mis sur pied en 2005. Le CAC soutient des évaluations spécialisées indépendantes, faisant autorité et fondées sur des données probantes, qui alimentent l’élaboration de politiques publiques au Canada. Ces évaluations sont menées par des comités pluridisciplinaires formés d’éminents experts de partout au Canada ainsi que de l’étranger, qui participent bénévolement aux travaux des comités du CAC. Plusieurs d’entre eux sont membres des académies du CAC – la Société royale du Canada, l’Académie canadienne du génie et l’Académie canadienne des sciences de la santé. Le CAC vise à être une voix respectée du savoir scientifique au service du public. Pour en savoir davantage, veuillez consulter le site Web du CAC à l’adresse www.sciencepourlepublic.ca.

⚠️ Safety is a top priority for Canadian public libraries. The CULC/CBUC Safety and Security Toolkit provides a menu of options to help manage and respond to security incidents more effectively. Visit http://librarysafety.ca to enhance your library's safety plan! 📚

Just released — OVERDUE: The Case for Canada’s Public Libraries is the product of three years of CUI’s engagement with Canada’s urban public libraries alongside @culc_cbuc.
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